Monday, June 6, 2011

liquid

kalau ada seseorang yang sangat sulit menitikkan airmata,
maka orang itu bukan aku.

tapi, kalau ada yang begitu mudah menitikkan airmata dihadapan siapapun,
maka orang itu juga bukan aku.


aku.
ada di pertengahan itu.

bagaimanapun,
aku ini juga perempuan yang punya sisi melankolis.
*tsaaaahhh...


tapi untungnya,
aku bukan orang yang mudah memamerkan airmata di hadapan khalayak.
aku ini,
si penyembunyi airmata.
nanti, kalau aku sedang sendirian,,
baru deh,,
ceka-ceka-ceka.


haaa... sepertinya,
itu aku yang dulu.

##
sekarang,
si melko gamau kalah,
mudah sekali ia membuat orang2 sekitarku,
melihat sisi melankolisku.
hoho..


##
dateng ke walimahan orang,
ceka-ceka-ceka...

dengerin deklamasi puisi yang ngena sangat,
ceka-ceka-ceka...

ngeliat si adek maju ke atas mimbar nerima penghargaan,
cumamaungeliat keatas,
akhirnya..
ceka-ceka-ceka.. juga.

ah..
ini yang aku tak mau hilang,

sangat mendengarnya,
tersentuhlah hatinya.
maka, ia-lah imaan.

semoga,
itu ciri yang tak pernah terhapuskan.


*maaf, ditulis dengan sangat berantakan*

1 comments:

titin titan said...

^,^

saya ska susah nangis utk diri.
;d

Post a Comment